När inget längre går/Wenn nicht mehr geht

En sak som jag verkligen stör mig på, det är när man stöter på någon och man börjar pratar om musik och man nämner att man lyssnar på Tokio Hotel och den man pratar med skrattar en rakt i ansiktet som om man vore dum i huvudet. Speciellt när personen inte ens har gett dem en chans eller ens råkat höra en låt med dem. Utan de hatar dem bara för att alla andra som tycker de är ''ocoola'' och ''töntiga'' också tycker de är det. Att de är världens emoband eftersom Bill Kaulitz sticker ut från resten av bandmedlemmarna med svart smink och nitar.
 
Det hände mig senast för två veckor sedan då jag träffade på en som jag berättade att jag lyssnade på dem och att de var ett av mina favvoband. Jag blev skrattad rakt upp i nyllet, som många andra gånger, och fick hela tiden höra att de sög och annat negativt om bandet. 
Jag frågade om han faktiskt hade lyssnat på dem och gett dem en chans varav jag fick svaret ''nej det har jag inte''. Fick sedan ett litet erkännande att han hade hört ''Monsoon'' en gång och att han faktiskt gillade den låten. Ja, men käften då?!??!
 
Jag älskar att vissa som har varit värsta anti Tokio Hotel, faktiskt gav dem en chans och nu idag så lyssnar de på dem.
 
 
Bara just därför tänker jag nu dela med mig av en utav deras absolut vackraste låttexter som berör mig så djupt.
 

Det finns ingen kvar som verkligen känner mig
Min värld bryts snart ihop och det blir ett lyckligt slut
Jag ska inte gråta över dig, jag vet att vi inte är odödliga
Men du sa en gång "När inget längre går ska jag vara en ängel bara för dig
och uppenbara mig för dig varje mörk natt"
Och sedan flyger vi långt härifrån
Vi ska aldrig mer förlora varann

Tills du visar dig för mig första gången
Föreställer jag mig att du från ovan
gråter med molnen för mig
Jag väntar i en evighet på dig
Fast en evighet är det inte
för du har en gång sagt
"När inget länge går ska jag vara en ängel bara för dig och uppenbara mig för dig varje mörk natt"
Och sen flyger vi långt härifrån
Vi ska aldrig mer förlora varandra
Aldrig mer förlora varandra

När inget längre går,
Tänk bara på mig och du ser
Ängeln som flyger bredvid dig

För du har en gång sagt
"När inget länge går ska jag vara en ängel bara för dig och uppenbara mig för dig varje mörk natt"
Och sen flyger vi långt härifrån
Vi ska aldrig mer förlora varandra
Aldrig mer förlora varandra


Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: Olivia

Du har så rätt! Samma sak när jag hade min period när jag lyssnade på dem, hade deras titel på en låt som personligt medd på msn, fick skit direkt<3

2013-05-27 @ 11:05:26
Postat av: ZOOFIE

Haha alltså folk <3 Samma sak med takida nu för tiden ju.... Och jag kan tänka mig att du får skit för att du lyssnar på Kent med då de suger (meheheheh iallafall från mig <3). Nej men allvarligt, folk är dumma i huvudet :))))

Jag har ju aldrig varit ett fan av just TH, men jag har ju gillat de låtarna jag hört och faktiskt haft både Monsoon och en annan låt i telefonen :p

Svar: Jag har inte fått lika mycket skit för att jag lyssnar på Kent än vad jag får för att jag lyssnar på Tokio Hotel. Får höra allt möjligt om TH och det enda jag får höra om Kent är typ ''nä de är inte bra'' eller typ ''De är helt ok'' :) Folk är dumma i huvet :)))
LYSSNA PÅROM!!!! <3
Jessica Engström

2013-05-30 @ 14:27:56
URL: http://zoofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0