Music is what feelings sounds like

Ligger och kopplar av i sängen efter en bra dag innan jag ska till att sova för att lyckas ta mig upp 7 imorgon bitti. Musiken spelas för fullt i mina hörlurar vilket den har gjort i princip nästan hela dagen. Direkt när jag vaknar så slår jag på musiken, när jag går iväg så spelas musiken, när jag går hem och bara är hemma, gymmar och så vidare så spelas det hela tiden. Jag kan inte ha tyst när jag är själv. Det är alltid som en slags trygghet för mig att ha musiken.

Just nu lyssnar jag igenom en jätte gammal spotifylista som jag gjorde för typ två år sedan. Det är så många minnen och en massa gamla känslor som ploppar upp. Allt mellan sorg och glädje. Förut hade jag till och med gjort en spotify lista som jag lade in alla såna låtar som fick mig att påminnas om en massa såna känslor. Det var låtar som gjorde ont i mig när jag lyssnade på dem eftersom de påminde mig om den tiden då jag mådde som sämst. Men varför gjorde jag den där listan egentligen? För att sitta och få ont och tänka tillbaka? Jag tog bort den för någon vecka sedan eftersom jag inte lyssnar på den längre. Varför ska jag göra det? Jag har istället gjort en lista som jag döpte till "Feel good" som jag lägger in låtar som jag tycker om idag. Jag mår som bäst just nu och då kommer alla låtar som finns på denna lista förknippas med min glädje jag känner idag, och då om några år kan jag hellre gå tillbaka till den listan och lyssna och bli påmind om hur den här tiden var och känna glädje istället för smärta.

Oj, klockan blev visst lite för mycket märkte jag nu. Det är nog bäst om jag tar och stänger datorn och sover innan det är dags att kliva upp. Ska bli skönt med lite helg imorgon! Faktiskt första gången sedan studenten jag tycker ska bli skönt att det snart är helg. Under sommaren jobbade jag vissa dagar på helgerna och när jag slutade jobbet så tappade jag bort mig bland dagarna och datumen. Men nu när jag har fått mer rutin på dagarna när jag går till Miroi varje dag så kan jag äntligen uppskatta helgerna som jag gjorde under skoltiden.

Godnatt!







Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: ZOOFIE

Fy fan att du fick Miroi. Otur! Jag behöver bara gå två gånger i veckan under de sex första veckorna (två veckor avklarade) och sedan en timme i veckan :) Har bara hört negativt om Miroi från folk som går där.

Svar: Men gud vad skönt! :o Ja jag vet inte rikigt vad jag tycker om det. Tycker inte att jag dirket kommer någon vart. Sitter bara och pratar om fokus, mål, valda sanningar, stress osv som vi sedan sitter och diskuterar i grupp om... -.-
Jessica Engström

2012-10-26 @ 12:54:40
URL: http://zoofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0