The girl with a brand new smile

Kom hem från Gävle för en stund sedan efter att ha legat i tandläkarstolen från halv 9 till klockan 11. Jag for dit med protesen och kom hem utan den, så det betyder ju bara en sak.. BAM BAM BAM... jag har fått tänder! Jajamen, och slipat ner de skadade tänderna har de också gjort, vilket var lite obehagligt. Speciellt när de skulle slipa på min tand som är extra känslig. Det ilade som fanken fast att jag hade fått bedövning, så det var bara att försöka härja ut medan jag låg och ryckte till hela och spänner mig och låter för det gjorde ont.

Jag är nöjd med de inskruvade tänderna. Fick även provisoriska tänder på de nerslipade, men det ser ju bara konstigt ut? Ska dock ner igen den 17 April och byta ut dem, så förhoppningsvis får jag porslin då. Och att det ser bra ut. Nu ser det typ bara... äckligt ut.

Hur det känns? jo, det känns SÅ SJUKT KONSTIGT! Får panik, allvarligt! Är ju så van att kunna lyfta på mina tänder med tungan lite då och då när det börjar kännas jobbigt i munnen över att ha något där, och nudå? DET SITTER FAST! Det känns så himla obehagligt alltså! Hoppas jag vänjer mig fort, annars åker jag nästan tillbaka och hämtar protesen igen :((( NERÅ SKOJA!

När jag skulle åka hem höll jag på att dö av hunger. Sprang in på Ica Spegeln och köpte mig en yoghurt som jag sedan satt på tåget och försökte äta. Det var ju inte det enklaste när man är bedövad i både över och underkäken. Där sitter stackars jag och suger omedvetet på underläppen medan jag försöker svälja yoghurten med stängd mun, runt omkring en massa folk som stirra.
Skulle skölja munnen flera gånger hos tandläkaren också, vet inte hur mycket vatten jag råkade spruta ut på golvet och i stolen för att jag inte kände om jag hade munnen stängd eller inte pga. bedövningen.

Jaja, slutsnackat! Här har ni resultatet:





Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: ZOOFIE

Jag är så jääääävla glad för din skull :DDD ÅÅÅÅH <3

2012-03-26 @ 16:51:49
URL: http://zoofie.devote.se
Postat av: Linn

Du anar inte hur glad jag är för din skull gumsego!

Hoppas andra tänderna också blir bra och att du snart vant dig :)

2012-03-26 @ 19:49:25
Postat av: malin jönsson

BLEV SVINBRAAA ! :D skönt att de äntligen är gjort! :D <3

2012-03-26 @ 22:11:10
URL: http://malinjnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0