Jag måste tro att det kan hända, jag måste drömma min egen dröm

Hejhej och hemskt mycket hej!

Sitter och jobbar lite med PA:t och har typ gjort det hela kvällen. Känns inte som om att jag kommer någon vart.. Men men.
Hämtade ut min studentmössa idag. Haha asså det är helt sjuuukt att jag äger en sådan nu. Jag också liksom, att jag är så gammal. Jag fyllde ju 8 nyss?

Nä, men det var faktiskt rätt kul att vara tillbaka till skolan. Har skrattat så tårna har runnit på mig på Grafen. Köpte mig en kopp citron té med honung i (som jag har saknat!!!). Hade sedan Religionkunskap då vi hade genomgång vilket var ganska intressant faktiskt. Sedan slutade jag för dagen och åkte hem med 14:20 bussen. Kom hem och åt middag, sedan har jag suttit och haft panik över PA:t och försökt tagit tag i det.

Känner hur kramperna i maggropen ligger och lurar på där. Snart lär det väl bryta ut riktigt och jag får ligga sömnlös inatt. Eller okej, har fått tabletter för det där så det ska nog hjälpa. Åh, känner mig så himla stressad nu alltså!

Hade inte så mycket mer att skriva, så jag delar med mig av en otroligt fin text från en av mina favvolåtar:

"Det jag vill ha kan inte köpas
Inte stjälas, få till låns
Det jag vill ha kan inte ägas
Det är så mycket större än så
Jag kastar pappersplan från höghus
Mot en gnista gömd i snön
Jag måste tro att det kan hända
Jag måste drömma min egen dröm
För du och jag ska aldrig dö
Nej du och jag ska aldrig dö

Jag tror vet vad allt går ut på
Jag tror jag äntligen förstår
Att det finns ingen magisk genväg
Ingen rök och inga spår
Och finns ingen enkel lösning
Inget svart och vitt, bara grått.
Man får ta det man blivit given försöka älska det man fått
Du och jag ska aldrig dö
Nej du och jag ska aldrig dö
Nej du och jag ska aldrig dö
Det vi har ska aldrig dö
Nej, det vi har ska aldrig dö"


- Kent, Mannen i den vita hatten (extra verser).


Lämna dina åsikter & tankar om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0