I could be your girl, But would you love me if I ruled the world

Hej! Här ligger jag och jäser efter middagen. Bosse körde ner mig till pizzerian så jag köpte en kebabrulle som jag för en liten stund sedan tryckt i mig. Fick lite ångest då jag samtidigt satt och bläddrade igenom H&Ms katalog som jag fick idag, där det är en massa bruna, smala och snygga tjejer i bikini på stranden. Liksom, vad fan hände med beach 2011? Jag är då fan inte redo för den i alla fall. Kör på beach 2085 istället tror jag.

Idag efter skolan gick jag direkt och träffade Birgitta. Eller ja, när jag hade klivit av bussen här i Gnarp då såklart. Det går inte att beskriva lättnaden efter att få prata av sig en stund. Fick med mig en liten lista hem med tips på olika böcker om barn som levt med en föräldrer som är missbrukare eller är psykiskt sjuk, om inte båda. Många av dem utsätter barnen för en massa som misshandel och grejjer. Man får liksom läsa om deras kamp. Det är mest bara sådana böcker jag läser nu för tiden, som ni kanske har märkt. Men det är något speciellt med de böckerna. Man får som kraft av dem.

Näe, nu ska jag ta och sätta igång med mina ¤%#""!&¤% uppgifter... Vi hörs väl om några år!



Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: Moster

Åhh berätta :) Kanske nån som inte jag läst :)

2011-05-20 @ 02:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0