En mysig dag med Sandra

Tjeeena fan! Idag har jag haft en riktigt trevlig dag. Vid 11 tiden tog jag och Sandra en varsinn cykel och cyklade ner till Sörfjärden för att vi bada. Det är 1,2 mil ner dit och det var riktigt kämpigt och jobbigt.
När vi väl var framme vid stranden gick vi ner och tog oss ett dopp och sedan lade vi oss under solen för att soltorka. Vi badade lite mer senare och när klockan närmade sig halv 4 tog vi vårat pickelipack och började cykla hem.. typ bara uppför med en trög cykel som har världens hårdaste sadel. Tack vare den har jag fått svårt att sitta. Man undrar väl nästan om jag har fått hemorrojder eller något.
Det var första gången för mig att cykla ner till Sörfjärden. Annars har jag bara åkt bil. Och jag som aldrig någonsinn i hela mitt liv har sett en orm såhär utan fångeskap, såg fan 5 stycken idag. Fast då var ju 4 av dem döda efter vägen och en annan var livs levande som slingrade sig in i gräset i diket. Jag som har bott här i 6 år typ har aldrig någonsinn stött på någon orm, men nu 5 stycken på en dag. Två huggormar och tre snokar.

När vi kom till Gnarp cyklade vi hem och hämtade pengar och sedan for vi ner till pizzan och åt. Mums.
Vi satt där ett tag tills vi cyklade hem och nu sitter vi här i mitt rum. DEt är 25+ grader i mitt rum och jag sitter i min one piece och fryser. Trots att jag dränkte mig själv med solkräm idag nere på stranden så har jag brännt mig ändå. Tror det for bort när jag badade. Men nu är jag riktigt brun!

En död huggorm


En liten närmare titt


En snuskig påkörd snok


De andra orkade jag inte ta bild på och den levande hann jag inte eftersom jag satt på cykeln då.

Stranden ♥


En solbränd Sandra på pizzan




Lämna dina åsikter & tankar om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0