En upprörd Jessica




Blev förbannad när jag såg detta på facebook. Vad är det med folk egentligen? Att ens göra en sådan idiotisk jävla onödig fråga. Varför skulle man inte sörja Amy Winehouse? Har läst på flera ställen att de inte sörjer någon jävla knarkare. Men om man är knarkare, är man mindre viktig då och inte förtjärnar att bli sörjd? Svar: Nej! Alla människor på hela jordklotet är lika mycket värda.
Amy Winehouse hade ett missbruk och hade svårt att ta sig ifrån det. Hon fick väl inte tillräckligt med hjälp. Detta tog riktigt hårt på mig eftersom jag har haft en mamma med missbruk av alkohol. Hon fick inte den hjälp som hon behövde. Och det är alldeles som om att de som bara har röstat på "De döda i Noge" på frågan ovan, skulle tycka att mamma inte var värd att sörjas eftersom hon hade ett missbruk.
Det har nu gått snart tre år sedan min mamma gick bort, och den där stora sorgen jag bär efter hennes död kommer alltid att finnas. Jag kommer alltid att sörja min mamma.
Livet är riktigt orättvist, men vi kan ju göra den mer rättvisare om vi ger alla dem som behöver hjälp den hjälp som den behöver, eftersom alla förtjänar att leva ett bra liv (förutom mördare och såna som gör folk illa då).
Det är ju så respektlös.

När jag såg på nyheterna igår då de berättade att Amy Winehouse hade hittats död fick jag en chock. Jag är inget fan av henne, men det är ju så himla tragiskt att hon är borta. Jag hoppas att hon nu har det bättre än vad hon har haft det. Vila i frid Amy!




Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: Zoofie

Min reaktion på hur folk röstar är att jag hatar människor. Jag hatar människor så jävla mycket.

2011-07-24 @ 20:33:12
URL: http://zoofie.devote.se
Postat av: Linn

Du har så rätt kloka du. Tack, för att jag fick se att jag inte var ensam om att tycka så.



Och självklart kan man inte på allvar mena att de människorna skulle vara mindre värda o inte förtjäna gott!? Sätt er i deras situation istället o se med hjälpande ögon istället för dömande grundade på ingenting. För det är just det, hur kan man "veta" om man inte själv varit där? Tack för att du finns o förstår så mycket mer än vad en del andra upptagna människor tycks missa!



Å Amy, nu får du det lugnt o vi kommer även att minnas dig för din musik!

2011-07-24 @ 22:09:30
URL: http://theworldfromhere.blogg.se/
Postat av: ABSOLUTE ELIN

jag svarade på den första, men skulle även gjort de på den andra om det fanns en "både och knapp" eller nåt sånt.. jag tror många röstar på norge bara för att de är vårat grannland (antar jag?!) men jag håller med dig jessica! att förlora någon närstående är det svåraste man kan bli utsatt för...

älskar dig <3

2011-07-25 @ 14:03:19
URL: http://absoluteelin.myshowroom.se
Postat av: Moster

Jag röstade faktiskt på det där, och Norges befolkning. så nu är du nog irriterad på mig.



Men iaf, jag ser absolut inte ner på missbrukare eller att dom är mindre värda. Dock känner jag en besvikelse för kända och offentliga människor som trots att dom blir sjuka och omfamnas av olika droger, fortsätter sitt artistande och inte tar en paus eller byter karriär. Alla offentliga människor och då särskilt artister blir många människors (främst ungas) förebilder, vilket alla må vara fullt medveten om. Och vilka signaler sänder dessa människor ut som forsätter sitt offentliga liv trots sina beroenden och ohälsa.. dessa människor känner jag mig besviken på och tyvärr räknas denna kvinna dit.



Unga är osäkra förvirrade och söker förebilder för att bygga sin egen image och hittills är det tyvärr vanligt att unga följer sina förebilder ner i avgrunden. Ett bar exempel på detta är alla anorexia-tjejer tex.



I tanke på hur mycket pengar offentliga människor i stil med artister har så kan dom också se till att få allra tänkbara vård.



Att rösta på Norge för mig var en naturlig grej dock, jag har gått precis på det där gatorna bott bara en liten bit därifrån och har flera vänner som också bor i närheten. Dessutom är det vårt grannland och man har mycket där att relatera till.

2011-07-26 @ 19:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0