Svullnad och smärta

Operationen idag var rena rama mardrömmen. Kommer in där i operationssalen, fick lägga mig i en stol, fick smärtstillande och sedan något ''lugnande''. Efter ett tag fick jag bara ligga i den där stolen. De hämtade ett täcke till mig eftersom jag bara låg och skakade för det var så kallt. Sedan började de förbereda operationen och lade ett sånt där skynke över ansiktet på mig så de bara hade munnen framme. De skulle nu börja. Jag fick ju panik och frågade om jag inte skulle få något lugnande, men de sa att jag redan hade fått det och att jag inte kom ihåg det för man brukade kunna få minnesluckor av det där lugnandet. Men jag kände ju fan ingen skillnad någon gång. Så de började ge mig bedövning med 96e9583479 miljoner sprutor i gommen och i tandköttet. Det gjorde ju så fruktansvärt ont. Låg och spände mig som fan. Sedan när bedövningen hade tagit så började de att skära upp i tandköttet i överkäken. Då kunde jag inte hålla tårarna borta.
Jag är livrädd för sånt där, bara tanken att de skulle skära i mig skrämde fan livet ur mig. Samma sak var det förra gången jag skulle opereras. Jag klarar inte ens av att kolla på operationsserier då de skär i andra, för jag får ont i mig själv då. Det jag är mest rädd för är att jag ska bli torterad till döds. Jag hatar smärta.

Inte för att det gjorde ont när han skärde, men jag visste att han skar i mig och jag hörde hur det knastrade. Sedan satte de i skruvarna och de skruvade fast med en skruvmejsel och en jävla borrmaskin. Jag tror de använde en sån där jäva skifsnyckel också om jag inte minns fel. Jag låg och spände mig hela tiden så de fick ju be mig att jag skulle slappna av, men det var helt omöjligt. Sedan sydde de igen och jag skulle egentligen ligga kvar en timma, men jag ville bara där ifrån så jag fick något starkt smärtstillande som inte hjälpte och sedan åkte jag hem. Bedövningen började gå ur direkt efter operationen.
På vägen hem sov jag för det mesta. Det är ju som förra gången att det är svårt att hålla koll på allt dreggel så min tröja var inte så torr direkt när jag vaknade. Lite sådär blodigt dreggel.

Nu ligger jag hemma och torkar tårarna. Vet fan inte vad jag ska ta mig till. Jag har så jävla ont och jag sväller upp i kinder och läppar. Jag kan inte le för jag har en jävla massa stygn i käften igen. Jag är sur för att jag inte har sovit något inatt. Jag orkar inte. Förvänta er inte att jag ska vara trevlig idag.

Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: veronica

åh syster, det gör ont i en bara man läser.. gud!

önskar jag kunde varit där med dig.. ♥

2011-07-18 @ 16:20:01
URL: http://veronicapotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0