Onsdag idag

Igår när jag skulle försöka sova så hade jag en sån jävla huvudvärk. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag trodde att jag skulle börja grina. Det var som om att en stor jävla lastbil körde över den. *Snyft*. Men tillslut lyckades jag att somna och sov i ungefär 12 timmar. Vaknade upp och kände mig bra, men det var bara halsen som gjrode lite ont bara. Men jag fick hosta till och harkla ganska mycket och nu har jag inte ont i halsen längre. Dock kittlas det till där ibland så jag måste hosta. Senare nu under dagen har huvudvärken kommit tillbaka också, fast den är inte lika brutal som den var igår. Men jag hoppas på att få gå till skolan imorgon. Känns som om att jag har hamnat as mycket efter...

Ska väl bara ligga i sängen idag med och vila huvudet. Tänkte lägga ifrån mig datorn en stund och fortsätta läsa en as bra bok som jag har fått lånat av min moster. Den är också riktigt hemsk att man får ont bara utav att läsa den. Såld heter den.



"Såld är en skrämmande, gripande och sann berättelse om en ung rysk flicka som drömmer om ett bättre liv men istället faller offer för trafficking. Sjuttonåriga Natasja lockas av ett erbjudande som barnflicka i Sverige. Hennes biljett till frihet blir en värre mardröm än hon kunnat föreställa sig. Gång på gång säljs hon till olika män, men trots att hon sakta bryts ner vägrar Natasja in i det sista att ge upp. I all tysthet börjar hon planera sin flykt. I Såld berättar hon om hur hon mot alla odds lyckades bli fri."

Lämna dina åsikter & tankar om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0