Mitt 2011

Åh, har längtat efter att få skriva detta inlägg, så nu kan jag inte hålla mig längre, haha!

Jag måste säga att jag har haft ett ganska bra år ändå. Började året med att sätta några egna personliga mål som skulle uppfyllas under detta år, och dessa mål har jag nu kunnat checkat av. Alla är uppfyllda och det är jag väldigt glad över. Var dock jävligt svårt att få till det, men med lite tålamod, styrka och tid så gick det tillslut. Blir nästan lite tårögd då jag tänker på hur långt jag har kommit, att jag alltid har haft hoppet uppe. Är så stolt över mig själv!

Här kommer en sammanfattning av mitt år i bilder:

Nyårsafton




Heven and Hell med Amanda och Sandra




Frukost på stan med Malin


Såg ut såhär den 25 Januari


Jazzdansade varje tisdag på vårterminen




Köpte ju en Ipod nano för mina julklappspengar..
Knappt en månad efter så blev jag bestulen på både Ipoden och mobilen..



Ida fyllde år och hade 18 års kalas. Haha eh, första gången jag någonsin blivit snurrig
i skallen, om man säger så. Dagen efter </3




Såhär såg min skollunch ut ett antal gånger.



Käkade hamburgare.



Såg ut såhär någon gång under Januari också.



Hade en riktig fetish på apelsiner då jag satt på skolan under en vecka
på APUn för att jobba lite skolarbeten som jag hade kommit efter lite i.







Fick sitta sådär och hålla upp ögonen pga trötthet.



Momma köpte en mössa till mig.



Blev moster åt ännu en liten underbar kille. ♥



Praktik på Intersport i Östersund. (Praktisera aldrig där, så sjukt tråkigt)



Fick klä skyltdockor.







Spelade innebandy med pappa och några till. Kom så lite folk en gång
så jag och Malin ville leka gymnaster i ringarna istället.




Kan ni det därå?


Efter en veckas praktik på Intersport var det dags för en vecka på Ica Traktören i Östersund.


Putsade alla dessa dörrar, framsida och baksida. + att det var några dörrar bakom mig å.


Snön började smälta! :'-)




Jag och syskonen var på besök hos farmor. Ah, orka vara normal liksom.


Åkte till Hoting på sportlovet och hälsade på. ♥



Finns inget finare än er! Moster älskar er oändligt mycket! ♥




Såg ut såhär också någon gång.


De få gångerna man får god lunch på Åhléns så får man ett litet last.


Var dödstrött en morgon innan skolan, som alltid då.


Tog mig en promenix i det fina vädret. Var varmt den dagen.


Var lycklig över att våren var på väg.


Gammelmomma var och hälsade på ♥




Satte mig och sydde lite. Det var ett under att jag fick ett G i syslöjd.


Skön pyjamas. Haha!


Sandra och jag var modell för en dag i Sundsvall.




Började klä mig somrigt. ÅH! ♥


Jessica var less!


Åkte på bio med Millan. Vad var det för film vi såg?


GOTTA!!


Fettade i oss en varsin strips på Sibylla på busstorget i väntan på bussen.


Kämpade hårt jävlar anamma på gymmet tillsammans med Malin.


Åkte skoter och hade kul.




Såg ett tidigt vårtecken!


Varmt var det också!


April- VÅREN 2011








Gjorde as god mat hos Sandra.


Snaskade i oss nötter också.


Och gjorde jätte äckliga chokladbollar.


Amanda var söt!


Tog snygga cambilder och spelade in oss när vi sjöng.


Åt kebab typ 5973 gånger detta år. FÖRBANNAT GOTT!


Gjorde fint på gravarna.


Gomamma, saknar dig! ♥


Vid påsk så gick det en massa kycklingar lös på stan och delade ut godis.


Låg ute och solade för första gången i år.


Godaste frukosten man någonsin kan äta ever! Havregrynsgröt med en massa äppelmos och mjölk!!










TACOS!


Valborg - Majbrasan


Vann ju en asa skön one piece.


Jag var glad en dag över något som jag idag inte kommer ihåg.


Tatuerade mig.


Åkte till Nyköping med Jazzdansen. Hade så förbannat kul och jag var så förbannat nervös.




Våran dans - Telephone med Lady Gaga.


Åt as goda vårullar.




Frukosten. Asså jag skulle kunna göra vad som helst för att få allt detta serverat på bordet varje morgon!


Såg ut såhär en morgon då jag skulle gå till skolan.


Såg ut såhär när jag kom hem.


Klädde mig somrigt igen.


Hade dansuppvisning på Gnarpsdagen. Vill bara förtränga den där dagen...


Var med på St.nu (sundsvalls tidning på internet).


Första brännan.


Mina fina vänner. Ida, jag, Amanda och Zoofie ♥


Var så fruktansvärt avundsjuk på alla studenter när de hade mösspåtagning på torget...


Jag myste i min sköna one piece


Åkte till Brunflo för att gå på världens bästaste Malins student.




Hade skolavslutning själv och gick ut 2an.


Hade så förbannat ont i fötterna sedan och en massa blåsor på fötterna.




Åkte till Brunflo och jag och Malin tog våra första dopp i Storsjön. KALLT!!




Theo fyllde 2 år. Åkte till Hoting över dagen för att fira honom.
Här är dock en bild på mig och Kimpa från den dagen. ♥


Utslag typ var 3e dag ända sedan i våras. De kommer fortfarande tillbaka än idag, fast
de ser inte ut sådär som på bilden.


Jag och Malin var duktig och var ute och sprang i somras. 7 kilometer en gång också + kisspaus.


Jag gjorde världens godaste omelett!


Jag med mina fräknar.


Jag och Sandra cyklade till Sörfjärden fram och tillbaka för att bada under en varm sommardag.
Vi stötte på 3 döda ormar och sedan en levande. SÅ COOLT! Har aldrig sett ormar här i Gnarp förut.


Tog en pinne jag för att peta lite på den. HEHE.


JAG LEKER MED DÖÖDEN!!


Efter 24 km cykling och onda nedre regioner (iaf mitt tack vare den håra cykelsadeln) så tjockade vi i oss käk på Charlies. Självklart åt jag en kebabrullis.


Var ensam hemma en hel helg och trodde att jag hade varit med om en jordbävning. Visade sig bara bara
denna takplattan som hade farit ned längst upp från taket. + att det var takplattor som hade farit längre ner
på taket.

'


Åkte till farmors stuga. Mina bröder kände för att leka i sandlådan som vi har gjort i våra unga dar.


Jag blev ju myndig förståss.


Köpte en födelsedagspresent till mig själv.


Skulle åka till Brunflo någon gång.


Jag och Elin åkte till Birsta över en dag. Lunchade inne på IKEA och sedan sov jag hos henne över natten.


Dödade detta monster som hade kommit in till mig en natt...


Jag och Malin mötte på en fräsch katt!


Krogstråket med Malin. Tränge oss före alla i en typ 10 meters lång kisskö, utan att någon märkte något. Haha!


Jag och momma såg Patriks Combo på Marité. Skrattade så himla mycket!


Följde med pappa och Veronica för att kika omkring lite runt yranområdet. Ställde oss på ett tak och såg
Eric Saade, The Ark, Big Boi... Var det någon mer?


Jag hade jätte svårt att sova för jag gruvade mig så mycket för morgondagen.


Efter noll timmars sömn blev det dags för operation i Gävle. De satte in
skruvarna och fy helvete vad det inte var kul... Inget lugnande eller något
ligger jag där i den där jävla stolen, känner hur de skär i mig, hur de bankar,
trycker jätte hårt, borrar och skruvar i munnen på mig.


Hos momma gjorde jag världens godaste mackor!


Förstörde mina stackars hörlurare...


Var hos Elin i Norrfjärden över en natt. Spelade spel, åt tacos och kollade på en massa filmer. MYSIGT!


Dagen efter åkte vi till stranden i hopp om att få sig lite mer färg. Slutade med att vi satte oss och byggde sandslott.


Sedan var det dags för Ljungarocken. Dead By April här.


Takida








Fick autografer på min biljett och min takida-flagga.


Idolbild


Töntade mig framför kameran ja.






Fick hem min studenklänning.




Kenza och Andreas Wijk var i Sundsvall på modelljakten.


Utgång för mig, Amanda och Sandra. SÅ KUL KVÄLL!!








Var vuxen och skaffade bankdosa.


Skulle klippa lite och råkade skära mig på saxen..


Började skolan igen (3E RING!) och hade friluftsdag.






Tryckte i mig goda vindruvor.




Limbo på skolan, haha!


Utgång med Ida, Amanda och Sandra i Hudik.




Fick en Stockholmsresa av Amanda och Sandra i 18 års present. Hade så förbaskat jävla kul!








Hade lite svårt att hitta till Nattklubben, haha!


Jag började Zumba som jag tycker är riktigt kul!


Såg ut såhär på höstkvisten.


Fick beskedet om att min älskade lilla gumma har fått cancer...


Utgång igen!




Hade praktik i 3 veckor igen. Var på Ica Stjärnan i Gnarp. Det roligaste med att praktisera där var att få sitta i kassan. Dock mindre roligt när det kom sura gubbar som började skälla på mig för att kassapparaten krånglade eller
när det inte fanns tillräckligt med växel. Det är aldrig en stackars liten kassörskas fel för att det krånglar, kom ihåg det nästa gång det tar lite längre tid och ni står där och suckar i kön!!!


Frugan och jag gjorde rent tacohyllorna och hittade en fin mexicana hatt.


I was very beautiful!


Dagens outfitta


Utgång. Pinsam kväll!


Allergin ♥


200 dagars med Ida och Amanda


Never rest on the floor


Haha utgång igen när Mange Makers var på Memento.


Våldsam kväll... Eller så var jag bara väldigt klantig. haha!




Träffade Chris Medina när han var på Birsta City.




Operation nr:3. Satte in plattor i munnen denna gång.




Haha amen nu får vi ju ta och ge oss, haha utgång igen!




Jo men det var nog alla bilder i alla fall. Nu är det ju inte endast allt det där som har hänt under lovet, utan det finns ju så mycket mer!

Kändisar som jag har sett/träffat i år:
Takida, Dead By April, Eric Saade, The Ark, Chris Medina, sångaren från Hoffmaestro, Mange Makers också var det två tjejer som var i Hudik på Gossip som jag inte kommer ihåg nu vad de hette och det var andra band på Ljungarocken som var där och spelade. Kenza och Andreas Wijk såg jag också, och nyligen Ica Jerry då ;-)

Det bästa med hela året:
Att jag började gå på samtal. Det har hjälpt mig så himla mycket, att gå vidare från olika saker och det har tagit mig ur från det djupa svarta hålet jag befann mig i i början av året. Jag har också blivit mer självsäkrare i mig själv och vågar ta för mig mer.
Något som också har varit bäst med i år är att lilla Kimmie föddes. Om ni bara visste vilken stolt moster jag är! Också att jag har fått två MVG:n som slutbetyg, så nu har jag 3 MVG:n. Satsar på 3 till.

Något som jag gjorde i år som jag aldrig gjort förut:
Varit ute på krogen, suttit i kassan, sett artister jag aldrig har sett förut, ringt 112, klarat mig 6 och en halv vecka ifrån godis (REKORD EVER!) och ja det är ju så mycket mer också egentligen men har lite svårt att komma ihåg nu.

Det sämsta med hela året:
Hm.. Det måste ha varit då jag fick beskedet att Kickan har cancer och att jag fick ringa 112 och skicka iväg momma med ambulansen mitt i natten.
Också att jag fick vara med om världens hemskaste operation någonsin. Speciellt när ens största rädsla är att bli torterad till döds.
En annan sak är att jag har haft sömnsvårigheter, konstiga drömmar och kramper i maggropen. Kramperna har jag ganska ofta och jag har pratat om det och det beror nog på att det är gråt som jag har tryckt tillbaka under de senaste åren. De gånger jag inte har haft tid att släppa ut det som har tyngt mig, och det är något som sitter kvar. Måste göra andningsövningar för att det ska kunna gå över.

Nu väntar jag in nästa år, då bannemig ska jag TA STUDENTEN!!!!!!!! Sedan blir det till att skaffa jobb och försöka hitta sig något eget i Sundsvall någonstans. Hoppas på att få gå på en Kent, Takida och en Tokio Hotel konsert också. Kent och Tokio Hotel kommer släppa nytt, och jag längtar ihjäl mig!

Ja, det var nog allt.

Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: Malin Jönsson

Filmen vi kollade på var "hur många lingon finns de i världen". Haahaaha fan vad jag skratta när jag såg den där bilden från krogstråket, kisskön, hur fan kunde ingen märka ngt? Vi ställde oss allra lägst fram ju haha<3

2011-12-22 @ 22:54:08
URL: http://[email protected]
Postat av: Malin Jönsson

Filmen vi kollade på var "hur många lingon finns de i världen". Haahaaha fan vad jag skratta när jag såg den där bilden från krogstråket, kisskön, hur fan kunde ingen märka ngt? Vi ställde oss allra lägst fram ju haha<3

2011-12-22 @ 22:54:50
URL: http://[email protected]
Postat av: Olivia

MEN HEJ VÄRLDENS SNYGGASTE JESSICA. <3

2011-12-23 @ 14:38:03
URL: http://olivialindqvist.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0