Det är inte lätt när det är svårt

Alltså, hela kvällen igår och hela kvällen idag har jag suttit och försökt nöta in Historiafrågorna. Jag har tyckt att det har varit jätte svårt att svara på dem så jag har behövt min lärare att förklara vissa frågor och svar för mig. Men han var ju sjuk hela förra veckan så jag kunde ju inte fråga då, men igår hade vi historia och fick svar och förklaringar så att jag skulle fatta någonting.
Men såklart, jag har ju världens dåligaste minne. Alltså, om det är någon som berättar en massa viktiga saker eller bara berättar något så kommer jag bara ihåg 40-60 % av vad som sagts. Det är samma sak med händelser. Har jag varit med om något och sedan ska berätta om det så kommer jag inte ihåg allt. Får ju ofta svara på frågor liksom ''Öh, det kommer jag inte ihåg''. Det är faktiskt ganska jobbigt!

När en lärare står där framme och går igenom något eller bara pratar om någon uppgift så far det in i ena örat och ut i det andra. Jag kanske lyssnar i början men sedan, helt okontrollerat, så hamnar jag i min "fantasi värld". Jag tänker på saker och ting som inte alls har med ämnet som läraren står och pratar om. Det är typ samma sak om man sitter några stycken, och faktiskt bara om när jag sitter och pratar med en, så far jag bort i mina tankar när jag egentligen ska sitta och lyssna. Då fattar jag ju ingenting om vad som sagts.
Jag har fått så svåra koncentrationsförmågor. Det är liksom, jag orkar inte ta in allt. Det blir som om att jag stänger av så fort det blir för mycket. Liksom, om någon står och pratar om mattor etc. så kan jag bara helt plötsligt börja tänka på hur kul det skulle vara att svinga i en lian mitt ute i djungeln och kasta bananer på tigrar som jagar en. Det beror inte på att ämnet är tråkigt och helt ointressant, utan att jag inte kan kontrollera min hjärna helt enkelt.
Oj, nu blev det en jädra lång text. Måste ta och packa väskan min och sedan fortsätta nöta och nöta på tills ögonen och hjärnan verkligen blöder! Natti natt alla söta karameller! ♥



Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: papi

haha vem vill lyssna på mattprat,men jag skulle vilja se dina tankar.

2010-11-26 @ 00:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0