Ekvationer och alegbra = samma sak?

Under tiden jag låter mitt hår torka så läser jag lite ur matteboken då jag har ett litet mini test imorgon på ekvationer. Men hallå, är inte ekvationer och alegbra samma sak? Man räknar ju med bokstäver på båda ju. Nåja..

Jag ska alldeles strax lägga mig. Jag ska bara låta håret torka, leta kläder som jag ska ha imorgon och ja.. Det kommer alltid något mer i vägen.

Ekvationer är det roligaste du kan räkna inom matematiken,
men det är väl alldeles onödigt? När ska vi ha nytta av detta?


Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: Linn

Öppnar man en mattebok kan det verkligen kännas som om det vore bättreogjort då det känns som om det är onödigt krånglande hit och dit... suck! Men det ska väl göras det med, så man får försöka iallafall! :)

2010-04-08 @ 19:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0