Söndag utan ångest

Första söndagen på flera månader som jag inte har ångest. Nu kan jag bara ligga och slappa utan att tänka på att man har en hel vecka med en massa skolarbeten, tidiga morgonar osv. framför sig. Denna vecka som kommer är så himla härlig!

Jag har märkt att jag har blivit dålig på att uppdatera bloggen, men whatever! Tänker ta bort gästlösenordet så snart som möjligt tror jag. Är nästan säker på att de som jag inte ville skulle läsa min blogg har slutat försöka komma in på den nu. Bra det!

Jag kan berätta lite snabbt och gott om vad jag har gjort nu i helgen.
I fredags på matten jobbade jag i ungefär 40 min. Resten av timman ville våran mattelärare bjuda på fika och sedan visa några snuttar från hans favoritfilm och sedan visade han oss hans favoritspel. Haha varför då egentligen? Det var väl inget märkvärdigt med filmen, och inte spelet för den delen heller. Nåja, han satt och spelade under tiden vi fikade. Haha.
Sedan ropade Mats upp oss till mediekunskapen där vi bara pratade och bjöds på glass. Sedan slutade vi för dagen och åkte hem.
På kvällen åkte vi till Hudiksvall för att gå på cruisingen. Men när vi kommer in så var det ju inte alls någon cruising. Vi möter Nina när vi kom från tågstationen. Så himla härlig människa det och jag saknar henne så himla mycket. Det var inte så kul där inne så vi tog bussen hem hit till Gnarp. Nina hoppade dock av i Harmånger där hon bor. Vi fikade, satt och pratade och övade lite på danserna (kommer till det strax). Jag var så himla trött att jag inte kunde sluta skratta när jag råka slå i huvudet i Sandras skohylla när jag skulle ta upp skon. Haha, jag har en ond bula mitt i pannan nu.

Min mattelärare Fredrik spelar sitt favorit spel.


Jim ville också testa.


I Lördags klev jag upp tidigt eftersom jag skulle ha dansuppvisning klockan 11. Med nervösa steg gick jag till Gnarpsviljan och väntade in alla andra danstjejerna. Klockan blev 11 och inte en enda människa syntes till på publikplatserna. Alla hade gått ut och måste trott att det var slut på föreställningen (andra hade också uppträdanden).
De startade en låt och sedan kom det in lite folk och vi gick ut och dansade 3 danser. Och såklart gjorde jag bort mig en hel del! Men det händer alla. När jag kom hem lade jag mig ute i solen en timma ungefär tills jag började frysa.
På kvällen kikade jag klart på Vänner. Så sorgset att jag sett klart på precis alla säsonger... Vill se mer :-(

Denna gång glömde jag inte solkrämen ;-)


Söndag idag. Vaknade av att jag hade en riktigt konstig dröm. Drömde om att jag var Kalle Anka och var på Bamses (Världens starkaste björns) båt. Där skulle jag döda Mariadöttrarna (nunnor sedan mitt konfirmationsläger i Uppsala). Jag slog och sparkade dem hårt i huvudet mot väggen. Jag riktigt hörde och kände hur deras huvuden gick sönder och krashades.
Sedan var jag och Helena hos Ingrid (pappas moster) och vi planerade mammas möhippa. Det var bara sagt att mamma hade gått bort men hon hade bara flyttat långt bort ifrån oss (har drömt så många gånger förut med). Det var så härligt att möta mamma igen och att få krama om henne riktigt ordentligt.

Just nu ligger jag fortfarande kvar i sängen. Var för en liten stund sedan ner och åt middag och jag har ingen aning om vad jag ska göra ikväll. AnnMarie och Bosse är på Bingo hela kvällen så jag är hemma ensam i några timmar.

Nästa vecka:

Lämna dina åsikter & tankar om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0