Hårda ord!

Det skär i mitt hjärta när jag får höra vad folk kallar sina föräldrar.
Visst, är man förbannad över att man inte får göra saker och ting så kan man tycka att de är dumma och det blir lätt att man säger att de är dum i huvet men man vet att man absolut inte menar det innerst inne.
Jag har aldrig sagt till min mamma eller pappa att de är dum i huvet eller att jag hatar dem. Det är någonting jag aldrig skulle kunna säga. Jag skulle bara ligga och grina på nätterna för att jag ångrar mig så hemskt mycket att jag sade det. Något som ''Fan vad du är dum!!'' kan ha flygit ut ur min mun men det är ju ingenting om man jämför med en massa könsord och diskriminerande ord.
Det kan vara väldigt hårt för en förälder att få höra att de är dum i huvudet varje dag när de försöker göra sitt bästa och hjälpa en.
Sina föräldrar ska man vara väldigt rädd om. De har uppfostrat dig till den du är och de älskar dig över hela sitt hjärta. Man ska vara tacksam över det liv de har gett dig.

Att vara ung och förlora en förälder är så svårt att man inte ens kan beskriva hur ont det gör och för en vuxen och förlora sitt barn är något så fruktansvärt det med att man inte kan beskriva.
Jag valde inte att mamma skulle försvinna från mig och mina syskon. Jag kunde inte göra någonting, men om det fanns ett sätt att rädda henne så skulle jag offrat mitt liv bara för att hon skulle få leva ett liv som hon aldrig fick leva.
Det finns så mycket jag aldrig hann berätta för mamma, om vilken underbar mamma hon var, hur duktig hon var, hur värdefull hon var, hur mycket jag älskade henne osv. Jag får aldrig chansen att berätta det för henne.

Jag vill att ni tänker på hur ni behandlar era föräldrar och tänk på vad ni kallar varandra. Man kanske inte tror det men orden kan såra en oerhörd mycket. Tro mig, jag vet.
En vacker dag kanske de inte finns där och du kommer att ångra dig så himla mycket över vad som flygit ut ur din mun och allt skit du gjort. Era föräldrar vill dig bara väl och de älskar dig så mycket. Tänk på att de offrar sina liv för dig. De har sina brister, så lev med det!


Jag älskar dig! ♥



Lämna dina åsikter & tankar om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0