Svar på tal

Hej!
Fin blogg, bra att du mår bra efter operationen och så! Tänker bara fråga varför du opererades? Förstår ifall det är personligt och så, nyfiken :O
Hoppas du får en bra Jul och ett Gott nytt år!
/Emma

Svar: Hej och man tackar så mycket! Det verkar som om att jag har fler läsare än min familj och vänner. Haha vad läskigt, men kul! :-)
Jag har ju inte tagit upp varför jag var tvungen (tvungen och tvungen..? men det var det bästa i alla fall!) att opereras förut eftersom min familj och vänner vet orsaken till det.
När jag var 12 år blev jag på körd av en bil vid ett övergångsställe. Jag hade väldigt tur i oturen och fick inga större skador än att jag slog ut 4 tänder i överkäken och skadade flera tänder samt en spricka i tummen. Jag slog även i vänster höft väldigt mycket eftersom bilen krockade i mig där, men idag känner jag som tur ingenting av det. De har inte kunnat sätta in nya tänder på mig förens jag har vuxit färdigt vilket jag har nu (17år).
Sedan skickades det en remiss och jag fick komma till Gävle sjukhus några gånger för att ta en massa röntgenbilder, undersökning osv. De kom fram till att jag inte hade så mycket ben i överkäken som de kan sätta fast skruvarna i, då de började planera att jag skulle ta en liten benbit från min höft knöl och bygga upp där.
Sedan fick jag en tid den 3:e december då jag opererades.
Jag fick välja att göra denna operationen eller gå med en protes (löständer) resten av mitt liv, och det är ju inte så kul. Måste ju ta ut den vid varje måltid, den blir äcklig och den slits ut. Det är ju inte så kul när man sitter med väldigt många så måste man ta ut tänderna. Nej men jag är glad att jag har gjort det här. Det ska ju bara bli bättre och det värsta är ju över nu. Det här ska nu bara läka i 9 månader ungefär och sedan ska de sätta in skruvar som ska läka yttligare i några månader. Efter det får jag tänder. 
Den 20 december har det gått 5 år sedan olyckan skedde.

Där fick du nog svaret på din fråga! :-)
Och jag hoppas att du får en riktigt God jul och ett riktigt Gott nytt år!
Kram

Några veckor efter olyckan.


Lämna dina åsikter & tankar om inlägget
Postat av: veronica

usch, det är jobbigt och se den där bilden..

hoppas du mår bra, nu.. efter operationen.

jag älskar dig syster! ♥

2010-12-17 @ 16:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0