Nu befinner jag mig i Jämtland!

Hehe ja, vet aldrig vad jag ska skriva som rubrik så det får stå så som det gör :-)

Som sagt, jag befinner mig i Jämtland nu, hos momma i Brunflo. Och jag kom hit i fredags.
Jag ska skriva lite kort och gott om de senaste dagarna.

Torsdag:
Efter skolan åkte jag hem. Ja, ingen nyhet precis. Lite mer in mot kvällen gjorde jag mig iordning för Gfest. Jag, Sandra, Amanda och Fredrik tog 10 bussen in och gick sedan iväg till Gfesten som var hur kul som helst. Nackdelen med det var att det var ett sånt där blinkande lampa hela tiden så man vart alldeles yr och jag trodde flera gånger att jag skulle ramla ihop mitt på golvet.
Runt halv 1 gick vi där ifrån och satte oss på Taco Bar. Sandra och Fredrik beställde sig en varsin pizza som jag och Amanda satt och åt lite av. 20 över 2 gick bussen hem så jag var inte hemma förens halv 4 någon gång då jag lade mig och sov.



Fredrik och Amanda.


Sandra.


Fredag:
Klev upp halv 12 och fortsatte packa färdigt, städa rummet och sedan äta äckliga kycklingklubbor, innan jag åkte hit till Brunflo.
När jag väl kom fram så gjorde jag inte så mycket innan pappa kom och hämtade mig för att åka på Shell. Pappa skulle köpa tejp så han kunde tejpa hans sönderslagna ruta på bilen. Det har varit inbrott i den IGEN. Alltså, blir så förbannad på de som inte kan hålla sig till ditt och mitt! Pappa köpte inte bara tejp, utan han hyrde även 2012 också som jag hade lovat mig själv att aldrig se. Nog tyckte jag att den var bra. Fick lite panik i vissa scener men jag klarade mig igenom filmen i alla fall. Jag känner mig nästan stolt!

Lördag:
Efter 12 timmars sömn så kände jag mig pigg nog att kliva upp. Jag gjorde mig iordning och promenerade upp till affärn med momma och handlade. Sedan hjälpte jag henne lite i tvättstugan tills Malin kom hit.
När hon hade kommit så tog vi oss en promenad med och pratade. Riktigt mysigt!
När vi hade varit ute i en timma ungefär så kom vi hem och tittade på körslaget och sedan på Millenium. Vi värmde lite påskskum i mikron och åt. Haha, vi stod och garvade hur länge som helst över när godisarna svällde upp. Det såg så himla fult ut.

Söndag (Idag):
Jadu, idag har jag inte hunnit gjort så mycket. Jag klev upp halv 12 tror jag och sedan åt jag frukost. Nu sitter jag på golvet med pyjamasen på fortfarande. Jag ska alldeles strax gå ner och klä på mig och sedan ska jag träffa Malin. Gissa vad tanterna ska göra ikväll? Jo, vi ska spela bingolotto 8-) höhö. Hoppas på storvinster!

Nu får det räcka. Vi får se när jag skriver ett inlägg till. När jag har *host* tid *host*.. eller jag menar, när jag orkar så ska jag skriva ett inlägg.

xoxo! ♥

Lämna dina åsikter & tankar om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0