Hemma i Sverige.

Gud vad skönt att vara hemma i Sverige. Bilder håller på att laddas upp för fullt på Bilddagboken.se. Där heter jag Jessengstrum, men jag har gästlösenord som jag inte får bort och har till och med glömt vad det är. Så ska ni se bilder får ni starta ett konto där om ni inte redan har det. Jag har köpt en massa saker så bilder på det kommer. Jag fick 2 par jätte snygga leggings av AnnMaries kusins fru som heter Kate. Gracias. Jag har köpt 2 par shorts, 2 klänningar, smycken, bebis klädsel, trosor, strumpor.. Jag kommer inte på något mer. Flygresan gick super bra men lite långtråkigt hade jag påvägen dit, jag var skit trött och hade inte sovit någoting alls på natten innan, 1 timma ungefär när vi var hos Hans och skulle vila. Tänkte göra en liten samanfattning om det saker vi gjort under den här veckan vi varit på Gran Canaria.

Dag 1, Onsdag. när vi kom fram.
Vi checkade in och sen kom upp till vårat lilla hus där vi skulle bo. Jag duschade osv och gjorde mig iordning och tog taxin till något ställe och åt mat. Själv vågar jag inte prova något nytt för det hade ju varit synd att slänga allt om jag inte tyckte om det. Så jag åt Spagetti och köttfärssås. Det kom en som sålde klockor och han lämnade oss aldrig ifred förens vi fick så lov att köpa en som jag fick (a). Jätte snygg tycker jag iallafall. Jag kom inte ihåg vad vi mer gjorde sen.

Dag 2. Torsdag
Jag fick inte sova ut så AnnMarie kom in och väckte mig klockan 9 varje morgon. Bra det, för jag vill inte somna bort det fina vädret. Men en sak jag undrar VARFÖR hon gjorde. Hon kom in vid 6 tiden på morgonen och ryckte upp dörren och säger '' Nu får du sova hur länge du vill och att vi har semester nu.
Så vid nio kom hon in igen och vi gjorde oss iordning och gick sen på marknaden där jag köpte ett par shorts. Vi mötte även upp AnnMaries kusin Jacob och Kate. Vi satt hemma hos dom i solen som bara stekte. Jag fick sitta där från 1 till 5-6? och bara sitta och lyssna på vuxenprat. Vi gick sen och åt då jag fick sitta och lyssna ännu mer i några timmar till.

Dag 3. Fredag
Jag och Bosse gick till stranden där som hade byggt upp så man kunde gå. Vi gick där blek som man är och man möter alla som ser ut som bajs. Det var jätte fint och så. Jag har tagit mycket mycket kort. Alltså, mitt minne är så jävla dåligt så jag kommer faktiskt inte på något mer vi gjort den här dagen. Så vi hoppar till nästa dag nu.

Dag 4. Lördag
Klev upp den vanliga tiden efter AnnMarie hade väckt mig. Ställde mig och borstade håret då det gjorde så fruktansvärt ont. Det kändes som om att någon slet bort en hårtuss. Det visade sig att jag hade bränt hårbotten. Jag hoppade in i duschen och det bara brändes på kroppen med. Jag hade bränt mig på låren och axlarna så det såg ut som om att någon hade piskat mig. Aja, jag fick vara försiktig i duschen. Vi gick på marknaden en jätte stor marknad och hittade jätte mycket saker. När vi kom hem satte jag på mig min bikini och gick ner till poolen och lyssnade lite på musik. Mest bara för att få vara lite för mig själv en stund. Det kom ju såklart moln när jag hade lagt mig där för att sola lite i hettan. Men klockan var ju vid 7 på spansk tid och 8 i svensk tid. Så efter 20 min ungefär gick jag upp och satte mig och läste istället.

Dag 5. Söndag
Vi gick ner till poolen såfort vi hade ätit upp frukosten osv. Vi solade och jag simmade lite i den svalkande poolen. Jätte skönt! Märkte att hela gräsmattan kryllade det av gräshoppor och det var fullt med taggar efter kaktus. Gå aldrig barfota där!!!
Själv fick jag en sticka och det gjorde jätte ont. Men iallafall, vi gick hem och gjorde oss iordning och gick till en svensk kyrka som fanns där i närheten. Bosse och AnnMarie har gift sig i den för ca 12 år sen så vi deltog i en gudstjänst -.- . Själv var jag tvungen att hålla mig för skratt. Eftersom att det är en sån liten kyrka så hade dom inga sånna där stora ringklockor så dom hade såna där småa som dom pinglade på. Haha.. Efteråt så gick vi och åt.

Dag 6. Måndag
Bosse hade beställt 3 platser för en tur genom Gran Canaria med en finsk/norsk/svensk guide. Jag fattade ingenting nästan om vad hon babblade om så jag satt i mina egna tankar och kollade ut genom fönstret på dom stora bergen vi skulle åka upp för. Det var ju så jäkla brant så man fick ju nästan svindel. Vi började halv 10 och kom hem vid 5. Vi trodde att det skulle bli kallare när vi hade kommit upp på bergen så jag satte på mig mina svarta mjukisbyxor och tog med mig min tjocka tröja. Och det var molnigt när vi åkte iväg. Efter någon timma så var hettan tillbaka. Jag trodde jag skulle dö i värmen. Det var så jäkla varmt. När vi kom hem bytte vi om och gick sen på marknaden. Vi gick förbi en unge som stod och spydde i en papperskorg alldeles intill oss. Snuskigt..
Jag köpte min avslutningsklänning då och jag tycker den är fin. Men på mig så vet jag inte.. Aja..
På kvällen var det så mycket kackelackor utanför oss så jag kunde inte vara ute. Dom var ju jätte stora. Brrr...

Dag 6. Tisdag
Vi gick på en strandpromenad som var några kilometer lång. Vi gick förbi nakenbad så man fick ju gå och blunda. Vilka vågor säger jag bara, synd att jag inte badade i havet någonting utan jag bara var i med fötterna. Det är ju inte så kul å bada själv precis. Hittade även snäckor jag ska lägga på mammas grav som hon delar med gammelmoffa och mommas syster Louise. När vi hade gått klart gick vi och köpte en stor glass åt mig och dom andra vet jag inte vad dom drack, äckligt var det iallafall. Vi tog sedan taxin hem och jag la mig vid poolen och även simmade lite för att svaaaalka. Gick upp för Jacob och Kate skulle komma och vi skulle gå vidare att äta. När vi kom hem igen så läste jag ut boken. Åååh vad jag längtar tills jag har den andra boken i handen och slår upp första bladet för att börja läsa. Så jäkla bra!

Dag 7. Onsdag
När jag hade vaknat fick vi städa och packa ihop våra saker och sen checka ut. Bussen kom och hämtade oss och förde oss till flygplatsen. Jag köpte lite godis för att förbereda en 6timmars lång flygresa. Den här gången var det inte allt lika jobbigt att flyga eftersom dom visade film och ett avsnitt med Vänner. Så jag hade något att göra under resan. Vi var hemma i Sverige vid 9 på kvällen och sen körde vi bilen hem. Trött som jag var gick och la mig direkt när jag kom hem.

Jag har haft det jätte bra och jätte kul på resan. Hoppas jag kommer att få åka ännu en gång till utlandet fast om jag får ha med mig en kompis skulle det bli bättre än bäst :D.
Nu har jag mycket att göra. Läsa bloggar och packa upp det sista. Ska sen gå och hyra en film.

/ Jessica

Lämna dina åsikter & tankar om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0