Bloggar igen

Hej o hå!

Jag ska alldeles strax ta och tvätta ansiktet och sedan lägga mig.
Jag kom hem från awesome en helg i Brunflo strax efter 7 ikväll.
I fredags när jag kom fram till Östersund åkte vi och åt och sedan handlade vi lite mat. När vi kom hem till Brunflo så kommer jag faktiskt inte ihåg vad vi mer gjorde.

Vaknade runt 11 på lördagsmorgonen med en igentäppt näsa och jätte tunga ögon. Så jag flyttade mig till soffan och låg där till kl 1 då jag klev upp och åt frukost med moster Elisabeth. Momma och Mikael hade åkt till stan så det var bara jag och hon som var hemma.
Runt halv 2 gick jag och moster ett varv runt elljusspåret med stavar. Det var riktigt skönt att få vara ute och röra på sig och sedan var det jätte kul att få umgås med moster också! Vi var hemma sedan halv 4.
Senare gick jag till pappa där de skulle äta hemlagad pizza.
Jag var så snäll så jag gjorde degen och slängde på allt som skulle vara på pizzan. Den vart faktiskt god!

Efter jag smakat en bit pizza så gick jag hem och åt middag.
Min näsa började rinna ännu mer under kvällen och jag frös, svettades och låg under ett täcke tills det bara började safta till i munnen. Jag vart så jävla sugen på en marabou digestive så jag frågade snällt min pappa om han kunde skjutsa upp mig på Prix, eller Coop som det numera heter, för att köpa mig chokladen. Han var så snäll och gjorde det också!

Resten av kvällen låg jag i soffan med chokladen på magen och ena armen i mosters knä så jag fick den kliad. Det var verkligen länge sedan någon kliade mina armar, ryggen eller masserade mina händer. Det finns inget skönare än det! Vi kollade på en film som gick på tv:n, 28 dagar tror jag den heter. Efter den satt jag och moster och fixade våra naglar. Ja ni vet, fila, smörja in i olja, lacka och måla på nagellack. Så runt halv 3 somnade jag direkt efter jag hade lagt mig.

Just nu sitter jag i min säng med min oupppackade väska och med en handduk på huvudet.
Jag borde verkligen stänga ner datorn nu så jag kan gå och tvätta ansiktet och packa upp någon gång.

Ha det så bra!

Lämna dina åsikter & tankar om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0